• Wil jij onze informatie, reisschema's en/of foto's gratis downloaden? Registreer je dan eerst GRATIS op dit forum van I Love Stedentrips.

360 camera op stedentrip

Guido

Moderator
Zijn hier mensen met een 360 graden camera? Misschien hebben jullie leuke (eigen) filmpjes van een stedentrip?

Ik heb vorige week een Insta360 camera gekocht met een enorme selfiestick van 3 meter. Deze selfiestick icm de fisheye lens zorgt voor een beeld wat lijkt alsof je vanuit een drone filmt. Op diverse socialmedia kanalen wordt ook de hashtag #NoDroneNoProblem gebruikt en ik moet zeggen dat ik de filmpjes op YouTube tegen vind, zeker omdat in de meeste steden, zo niet alle, geen drones gebruikt mogen worden.

Een ander voordeel van de camera's is dat de richting waarinje filmt niet uitmaakt, de apparaten filmen namelijk overal. De uiteindelijke beelden selecteer je achteraf op je telefoon, tablat of PC. Ik heb de Insta260 gekocht die ook nog eens handig de selfiestick laat "verdwijnen" in beeld alsof een ander persoon je filmt. Ideaal in een stad omdat vaak overal wel wat te zien valt. Met een opname kan je dus ook meerdere beelden monteren alsof je met meerdere camera's hebt gefilmd.

Komende week maar even flink oefenen en hopelijk heb ik snel mooie beelden vanuit Rome.

Hebben jullie een 360 camera? Op zoek naar een fraai alternatief voor een drone? Heb je (eigen) films van een stedentrip? Deels ze aub hieronder....... (y)
 
Bovenaan